- مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب - https://mirasmaktoob.com -

انتشار جلد هفتم از دانشنامه «فرهنگ مردم ایران»

میراث مکتوب- هفتمین جلد از دانشنامۀ «فرهنگ مردم ایران» زیر نظر کاظم موسوی بجنوردی، رئیس مرکز دائره المعارف بزرگ اسلامی و ویراستاری علمی محمد جعفری (قنواتی) منتشر شد.

دانشنامۀ «فرهنگ مردم ایران» یک دانشنامه تخصصی درباره فولکلور و فرهنگ عامه مردم ایران است. این دانشنامه عمده ترین مباحث فرهنگ مادی و معنوی مردم مناطق مختلف ایران را دربرمی گیرد که در ۲۰ کد طبقه بندی شده است.خوراک، پوشاک، بازی و نمایش، هنر و صنایع دستی، موسیقی، ادبیات عامه، طب عامیانه، باورها و اعتقادات، آداب ورسوم، نهادها و موسسات مرتبط با مردم شناسی و فرهنگ عامه، شخصیت ها و صاحب نظران تاثیرگذار در این زمینه، کتابها و متون فولکلوریک برخی از کد های این مجموعه است. فرهنگ مادی و معنوی مردم مناطق مختلف ایران بخش های مختلف این دانشنامه را تشکیل می دهد.

بیش از ۱۲۰ پژوهشگر و مؤلف ایرانی و خارجی با این دانشنامه همکاری مداوم داشته و تحقیق و تألیف مقالات آن را برعهده دارند. شماری از مؤلفان و پژوهشگران همکار با این دانشنامه در زمرۀ برجسته‌ترین دانشمندان و محققان ایران و جهان هستند و برخی دیگر دانش‌آموختگان جوانی هستند که با گذراندن دوره‌های آموزشی در این بخش به پژوهشگران و مؤلفان حرفه‌ای تبدیل شده‌اند.

جلد هفتم دانشنامۀ «فرهنگ مردم ایران» به حرف های «ف»، «ق» و «ک» اختصاص دارد و دارای ۱۹۶ مدخل است که با مدخل «فولکلور» شروع می شود و با مدخل «کیقباد» پایان می‌یابد.

این مجلد از دانشنامۀ «فرهنگ مردم ایران» در ۷۵۸ صفحه در قطع رحلی با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و بهای ۸۵۰ هزار تومان از سوی مرکز دائرهالمعارف بزرگ اسلامی منتشر شده است.

پژوهش‌گران، دانش‌وران و علاقه‌مندان برای تهیّۀ این کتاب می‌توانند از راه‌های زیر اقدام کنند:

مراجعۀ حضوری به فروشگاهِ انتشارات مرکز مرکز دائرهالمعارف بزرگ اسلامی به نشانیِ تهران، نیاوران، کاشانک، شمارۀ ۲۱۰

مراجعه به فروشگاه اینترنتی انتشارات مرکز به نشانی store.cgie.org.ir  [1]

تماس با انتشارات مرکز با شمارۀ تلفن ۰۲۱۲۲۲۹۷۶۷۷

[2]
[3]