- مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب - https://mirasmaktoob.com -

نمایشگاه «میراث رضوی در گنجینه ملک»

میراث مکتوب- نمایشگاه «میراث رضوی در گنجینه ملک»، از روز یک‌شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، هم‌زمان با آغاز دهه کرامت در کتابخانه و موزه ملی ملک گشایش می‌یابد.

این نمایشگاه، گزیده آثار این گنجینه را مرتبط با امام رضا علیه‌السلام دربرمی‌گیرد. آثار این نمایشگاه‌ها، نسخه‌های خطی و کتاب‌های چاپ سنگی، سکه‌ها و تمبرهای تاریخی و سکه‌های یادبود است که برپایه گنجینه آثار تاریخی بزرگ‌ترین موقوفه فرهنگی ایران برگزیده شده و به نمایش درآمده‌اند.

سکه‌های ولایت‌عهدی امام رضا علیه‌السلام و نسخه خطی زیارت، از آثار برجسته نمایشگاه «میراث رضوی در گنجینه ملک» به شمار می‌آیند.

کتابخانه و موزه ملی ملک برنامه‌های گوناگون فرهنگی، هنری و آیینی را در دهه کرامت از ۳۱ اردیبهشت تا ۹ خرداد ۱۴۰۲ به اجرا درمی‌آورد. جشن و آیین گرامی‌داشت میلاد اما رضا علیه‌السلام (برپایه وقف‌نامه و وصیت حاج حسین آقا ملک) پایان‌بخش این برنامه‌ها خواهد بود.

دوستداران فرهنگ و هنر برای بهره‌مندی از این برنامه‌ها به ویژه بازدید نمایشگاه «میراث رضوی در گنجینه ملک» می‌توانند از شنبه تا پنج‌شنبه از ساعت ۹ تا ساعت ۱۶:۴۵ به ساختمان کتابخانه و موزه ملی ملک به نشانی «تهران، میدان امام خمینی، سردر باغ ملی، خیابان ملل متحد (میدان مشق)» مراجعه کنند.

[1]
[2]