- مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب - https://mirasmaktoob.com -

حضور خلوت انس است و دوستان جمعند

میراث مکتوب – هشتمین دیدار دوستانه مرکز پژوهشی میراث مکتوب با حضور اساتید و پژوهشگران روز چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت در این مؤسسه برگزار شد. در این نشست دکتر سیدعلی موسوی گرمارودی به بیان خاطرات خود با مهدی اخوان ثالث پرداخت.
در ابتدای این نشست دکتر اکبر ایرانی، مدیرعامل مرکز پژوهشی میراث مکتوب با اشاره به روز ۱۹ اردیبهشت، روز «اسناد و میراث مکتوب» و با گرامی داشت یاد استاد حسن لاهوتی بیان کرد: همزمان با روز اسناد و میراث مکتوب یاد مرحوم استاد حسن لاهوتی را در سرای اهل قلم نمایشگاه کتاب گرامی داشتیم. ایشان با مرکز پژوهشی میراث مکتوب همکاری بسیاری داشتند و ویرایشی که از مثنوی انجام دادند در این موسسه آماده چاپ است.
وی با توجه به حضور مرکز پژوهشی میراث مکتوب در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران و آثار پرفروش این مرکز، گفت: حضور ما امسال در نمایشگاه متفاوت بود و همۀ دوستان شرکت کردند. کتاب های عربی، فروش خوبی داشتند و کتاب های المعتمد فی اصول‌الدین، شرح التلویحات، دیوان منجیک، ساختار معنایی مثنوی معنوی، مفاتیح الاسرار، ترجمه اناجیل اربعه، جامع اللغات، المقنع فی الحساب هندی، کاغذ در زندگی و فرهنگ ایرانی، جامع الصنایع، استاد بشر، راهنمای تصحیح متون و مفتاح التفاسیر پرفروش ترین آثار میراث مکتوب بودند.
مجید تفرشی پژوهشگر و تاریخ نگار ایرانی مقیم لندن که میهمان این نشست بودند با اشاره به آثاری که در دست انتشار دارد، گفت: در حوزۀ اسناد تاریخی چند کتاب در دست انتشار داریم که عنوان یکی از این آثار صدای پای دگرگونی نام دارد و مجموعۀ دیگری در دست دارم که پروژه ۱۲ جلدی با عنوان کتاب آبی انقلاب اسلامی است که برای چاپ این مجموعه به حامی نیاز است.
در ادامه این نشست دکتر سید علی موسوی گرمارودی به بیان خاطرات خود با مهدی اخوان ثالث در انتشارات فرانکلین (علمی و فرهنگی کنونی) پرداخت.
حسن ختام هشتمین نشست دوستانه مرکز پژوهشی میراث مکتوب، شعرخوانی دکتر مصطفی ذاکری برای حاضران بود.
مشروح گزارش این نشست به زودی بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز پژوهشی میراث مکتوب قرار خواهد گرفت.

[1]
[2]