- مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب - https://mirasmaktoob.com -

دیوان منجیک ترمذی اثر برگزیده جشنواره شعر فجر شد

میراث مکتوب- دیوان منجیک ترمذی به تصحیح احسان شواربی مقدم در مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره بین المللی شعر فجر ، که به کوشش مرکز پژوهشی میراث مکتوب منتشر شده است، رتبۀ دوم را در بخش نقد و پژوهش به خود اختصاص داد.
منابع دیوان منجیک ترمذی را می‌توان در چهار دسته، شامل تذکره‌ها، لغت‌نامه ‌ها، جنگ‌ ها و کتب بلاغی قرار داد. در این کتاب، ابیات منجیک از این منابع گردآوری شده و مورد تصحیح و مقابله قرار گرفته است. تعداد ابیات گردآوری شده، مجموعاً بیش از ۴۰۰ بیت است که در سه بخش شامل ابیات پیوسته، ابیات پراکنده مرتبط و ابیات پراکنده تفکیک شده‌اند. این اثر در سال جاری و در شمارگان ۵۰۰ نسخه از سوی مرکز پژوهشی میراث مکتوب به چاپ رسیده است.
یادآور می شود مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره بین المللی شعر فجر عصر روز دوشنبه، هفتم اسفند با حضور محمدرضا رحیمی، معاون اول رئیس جمهور، سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از شاعران در تالار وحدت برگزار شد.
مرکز پژوهشی میراث مکتوب به این جوان علاقه مند و کوشا که امسال دومین جایزه خود را بابت پژوهش دیوان منجیک (شایسته تقدیر در بیست و دومین دوره جایزه کتاب فصل) دریافت کرد، صمیمانه تبریک می گوید و افتخار دارد که این جوان مستعد و پرتلاش را در خانواده میراث مکتوب مورد تشویق و حمایت قرار می دهد تا امثال ایشان الگویی باشند برای نسل فرهیخته کشور. این مرکز برای این رادمرد کوچک دانش باستان شناسی دانشگاه تهران که گردآوری اشعار مفقوده شاعری معاصر رودکی، از شاهکارهای پژوهشی اخیر اوست، آرزوی کامیابی و موفقیت دارد.

[1]
[2]