- مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب - https://mirasmaktoob.com -

هشتاد و یکمین محفل ماهانۀ میراث مکتوب

به گزارش روابط عمومی مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب، امروز چهارشنبه، 29 تیرماه 1401، هشتادویکمین محفل ماهانه و دوستانۀ مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب، موسوم به شوق دیدار، با حضور جمعی از اساتید و دوستداران فرهنگ ایران‌زمین، در سالن کتابخانۀ این مؤسسه برگزار شد.

در این جلسه محمدحسین ساکت، عضو هیئت مدیره مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب، پس از خوشامدگویی به حاضران و تبریک عید غدیر، به برخی رویدادهای فرهنگی گذشته و آینده و نیز آثار تازه منتشرشدۀ میراث مکتوب اشاره کرد.

در ادامۀ نشست حبیب راثی به نمایندگی از ستاد برگزاری مراسم گرامی‌داشت زنده‌یاد دکتر احمد مهدوی دامغانی به ارائۀ توضیحاتی درباره این مراسم، که روز چهارشنبه پنجم مردادماه 1401، برگزار خواهد شد، پرداخت.

در بخش بعدی نشست عارف نوشاهی، فهرست‌نویس و نسخه‌پژوه اهل پاکستان، دربارۀ فعالیت‌ها و آثار خود در سال‌های اخیر سخن گفت و از تکمیل شدن دو جلد جدید از مجموعۀ کتابشناسی آثار فارسی چاپ شده در شبه قاره خبر داد.

کاوه تیموری، هنرمند خوشنویس، نیز که در این جلسه تابلویی را به خط خود تقدیم مؤسسۀ میراث مکتوب و نشست‌های چهارشنبه‌های آخر ماه کرده بود، متن خوشنویسی شده را، که شعر سعدی با مطلع «یارا بهشت صحبت یاران همدمست / دیدار یار نامتناسب جهنمست»، قرائت کرد.

در ادامه فاطمه قاضی‌ها، سندپژوه و پژوهشگر تاریخ، گزارشی از کتاب خود با عنوان دختران ناصرالدین‌شاه ارائه داد و علی شاپوران از پژوهش‌های خود دربارۀ نسخه‌نویسی و نسخه‌نگاری شاهنامه در شیراز و دیگر فعالیت‌های علمی خود سخن گفت.

[1]
[2]