- مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب - https://mirasmaktoob.com -

امیدواریم این جلسات منجر به تشکیل انجمن بانیان کتاب شود

میراث مکتوب – هفتمین دیدار دوستانۀ پژوهشگران و صاحب نظران، صبح امروز چهارشنبه ۲۸ فروردین در مرکز پژوهشی میراث مکتوب برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی مرکز پژوهشی میراث مکتوب، دکتر اکبر ایرانی، مدیرعامل مرکز پژوهشی میراث مکتوب در این نشست با بیان اینکه برگزاری این جلسات توانسته است با همفکری اساتید، بسیاری از مشکلات را حل کند، گفت: در این دیدارها، بسیاری از دوستان نظرات خوبی مطرح می کنند که توانسته است تأثیر مثبتی در برخی از مشارکت ها داشته باشند و حتی باعث شده برخی هزینۀ چاپ بعضی از آثار ما را تقبل کنند.
وی ادامه داد: عمدۀ مشکل ما هم اکنون بحث مربوط به حق التصحیح‌ها است و باعث می‌شود در مواردی شرمندۀ دوستان شویم. البته برای رفع این مشکل روش چاپ خود را به صورت محدود درآوده‌ایم، برای مثال کتاب افق المبین را در ۱۰۰ جلد منتشر کرده ایم.
دکتر ایرانی با اشاره به طرح عیدی مرکز پژوهشی میراث مکتوب به دانشجویان، که پس از تعطیلات نوروز انجام شده است، گفت: در سال جاری در واحد فروش مرکز، طرحی ارائه و فهرست ۴۰ عنوان کتاب بر روی سایت قرار گرفت که دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری می توانند با مراجعه به مرکز، کتاب عیدی بگیرند و در این باره بیشترین استقبال از کتاب تحفه العراقین به تصحیح آقای علی صفری آق‌قلعه بوده است.
مدیرعامل مرکز پژوهشی میراث مکتوب با اشاره به جوایز اخذ شدۀ مرکز پژوهشی میراث مکتوب در سال گذشته گفت: در سال گذشته مرکز پژوهشی میراث مکتوب موفق شد ۱۷ عنوان جایزه را کسب کند که در آمارهای قبلی، این تعداد جوایز ۱۳ عنوان اعلام شده بود.
وی در پایان اظهار امیدواری کرد برگزاری این جلسات بتواند منجر به تشکیل انجمن بانیان کتاب شود.
در ادامۀ این نشست صمیمانه، دکتر محمد روشن، پژوهشگر و استاد سابق دانشگاه رشت با تجلیل از فعالیت مرکز پژوهشی میراث مکتوب اظهار کرد: در این مؤسسه، دوستان با وجود امکانات کم، کارهای بسیار خوبی را عرضه می کنند که نشان از صمیمیتی است که مدیریت نشر میراث مکتوب با همکاران این مجموعه دارد و امیدواریم این مرکز همچنان از پایه های علمی محققان باشد.
سپس دکتر احسان اشراقی، عضو پیوسته فرهنگستان علوم و استاد تاریخ دانشگاه تهران که برای نخستین بار در این نشست های صمیمانه حضور داشت، تصریح کرد: مرکز پژوهشی میراث مکتوب مؤسسه ای نام آور و اسباب افتخار کشور است و از زحمات شما تشکر می کنم که در شرایط فعلی و با وجود مشکلات این همه کتاب منتشر می کنید و با سعۀ صدر به کار خود ادامه می دهید.
مشروح گزارش این نشست صمیمانه که هفته پایانی هر ماه به صرف ناهار (آبگوشت) در مرکز پژوهشی میراث مکتوب برگزار می شود به زودی بر روی پایگاه اطلاع رسانی این مرکز قرار خواهد گرفت.

گزارش تصویری هفتمین دیدار دوستانه اساتید، صاحب نظران و پژوهشگران در مرکز پژوهشی میراث مکتوب [1]

[2]
[3]