- مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب - https://mirasmaktoob.com -

چاپ سوم کتاب «زاد المسافر» منتشر شد

میراث مکتوب- زاد المسافر فلسفی‌ترین اثر ناصر خسر قبادیانی، نویسنده، متکلّم و فیلسوف نامدار اسماعیلی، است که نزدیک به هزار سال پیش از این (453 ق.) تألیف شده است.

این کتاب یکی از مهمترین آثار فلسفی اسماعیلی است که با توجه به زمان تألیف و جایگاه دینی مؤلف باید آن را حاوی واپسین آموزه‌ها و باورهای رسمی الاهیاتی، جهان‌شناختی و انسان‌شناختی فاطمیان در دورۀ انسجام دستگاه دینی آنان به شمار آورد.

زاد المسافر از نمونه‌های برجسته و کهن متون فلسفی به زبان فارسی است و لغات کمیاب و اصطلاحات فلسفی‌ای که در آن به کار رفته از اهمیت بسیاری برخوردار است.

این کتاب با تصحيح و تحقیق سيد محمد عمادی حائری و شرح لغات و اصطلاحات توسط سيد اسماعيل عمادی حائری، برای نخستین بار در سال 1384 از سوی مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب با همکاری مؤسسه مطالعات اسماعیلی (لندن) در 541 صفحه چاپ و منتشر شد. چاپ و ویراست دوم این اثر در 655 صفحه در سال 1393 منتشر شد و هم‌اکنون چاپ سوم آن انتشار یافته است.

گفتنی است که این تصحیح به عنوان اثر برگزیدۀ هیئت داوران جشن رونمایی کتاب سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران (1385) و اثر شایستۀ تقدیر در هفتمین دورۀ همايش حاميان نسخ خطّي (1385) انتخاب شد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیۀ این ااثر با شماره تلفن 02166490612 داخلی 105 تماس حاصل نمایند.

 
 
[1]
[2]