- مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب - https://mirasmaktoob.com -

رونمایی از کتاب «یادها و یادبودها»

کتاب «یادها و یادبودها» دوشنبه 24 تیر از سوی پژوهشکده مطالعات اجتماعی رونمایی می‌شود.

پژوهشکده مطالعات اجتماعی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی کتاب «یادها و یادبودها» را رونمایی می‌کند. در این نشست درباره شخصیت‌های برجسته مندرج در این کتاب سخنرانی می‌شود.

استادان احمد سمیعی گیلانی، حسن ذوالفقاری، احمد تمیم‌داری، ناصر تکمیل‌همایون و… سخنرانان این نشست هستند.

این کتاب مجموعه‌ای است از دل‌نوشته‌هایی از استاد احمد کتابی که در گذر ایام به تدریج فراهم آمده و شامل دو بخش است. بخش اول به بزرگداشت مقام و منزلت والای شماری از استادان فرهیخته و فرزانگان وارسته‌ای اختصاص یافته که در زمان نگارش هنوز سایه پربرکت حیات‌شان گسترده است.

بخش دوم که صفحات بیشتری را دربردارد، مشتمل بر اندوه‌نامه‌هایی است که به مناسبت‌های مختلف، در تعزیت درگذشت بزرگانی چند از استادان و دانشوران گرانقدر، پدر و مادر نگارنده و نیز بعضی از اعضای دور و نزدیک خانواده، نوشته شده و بعضی از آنها در مراسم ترحیم یا یادبود آنها قرائت شده است. بی‌گمان این سوگ‌نامه‌ها که در اصل به انگیزه بیان اندوه عمیق نویسنده و به منظور عرض تسلیت و اظهار هم‌دردی با بازماندگان ارائه شده، حاوی دست‌آوردها و آموزه‌هایی بس ارزنده و عبرت‌انگیز از زندگی این بزرگواران است.

کتاب «یادها و یادبودها» دوشنبه 24 تیر ساعت 10 ـ 12 در سالن اندیشه پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی به نشانی بزرگراه کردستان، خیابان دکتر آئینه‌وند (64 غربی) برگزار می‌شود.

[1]
[2]